Lastega tegelevad õpetaja Sille ning õpetaja assistent Ljudmila 

Rühma telefon: 5553 2442


   TEATED

  • Suve sünnipäevalapsed on Trevor - 03.06, Oliver - 06.06, Oto-Kaspar - 15.06, Karl Johannes - 20.06, Nelli - 02.08 ja Sigmar - 24.08. Palju õnne!

 

PÄIKESELINE MAI

 

Natuke veel õppimist ja ongi aeg puhata ning mängida. 

Tantsisime https://www.youtube.com/watch?v=wQWCoDiDmHg, mis te arvate, millest me rääkima hakkame? Minu kehaosad. Milleks on vaja pead, käsi, jalgu ja kere? Selleks, et oma perele esineda on mul keha vaja :) Väike proov. Vaikse tunni eel: https://music.polinastoryteller.com/track/muinasjutt-k-ige-kaugemast-t-hest-iga-ema-s-da

4. mail oli rahvusvaheline kiusamisvastane päev. Kõigiga ei pea olema sõber, kuid kõigiga saab ja peab olema hea kaaslane. Mida teen, kui mulle halvasti öeldakse ja näen, kui sõpra kiusatakse? Massaaž "Ikka rõõmus lepatriinu". STOP ja Ei kiusamisele!

 

5. mail oli meil imearmas perepäev. Lastega küpsetasime hommikul juustukringli ja õhtul esinesime peredele. Aitäh, kõigile!

Kuidas on sipelgad ja mesilased meile kasulikud, mida nad teevad? Lauamängude hommik.

Korrastasime/puhastasime "Teeme ära" raames õues mänguasjade kaste. 

 

Suurematel lastel oli koolitus "Tulest targem" ja meil oli ka võimalus päästeautosse minna ning päästjate kiivreid proovida. Istutasime lilled ümber, mis olid emadele mõeldud :) Loodame, et enne puhkusele minekut saame need koju viia. Lapsed korjasid kuldaväärt taimeõisi ja tegime nendest teed. Terviseks!

Kevadmatk! Käisime uuele veisekarjale tere ütlemas, korjasime neile naati ja viisime kuivatatud leiba. Siis viis meid tee üle mäe, Harku mõisa eest läbi, metsa. Jooksime, jutustasime ja pidasime pikniku. Peale 2 tundi matkamist tõi meid tee tagasi lasteaeda. Väga mõnus matk oli! Aitäh, Oto Kaspari emale muffinite eest!

Vahva spordipäev!

Ilusate ilmadega naudime nii hommiku- kui lõunasööki terrassil. 

Palju õnne, Hugo, Aron, Nele ja Gren!

 

Aprill on südamekuu!

Kuu algas ikka naljaga. Kokk Vika magas kostüüm seljas meie magamistoas ja unustas süüa teha Lastel oli nalja nabani  

4. aprillil toimus meie rühma pildistamine. 

Kuna sellel kuul toimus meil arengumäng, siis pöörasime tähelepanu erinevatele teemadele. Vestlesime erinevatest puudest. Võrdlesime neid ja leidsime viise, kuidas neid hästi meelde jätta (mis häält teeb lammas- mää-mänd, kass nagu kask, mille toome jõuludeks tuppa- kuusk jne). Ühendan puu ja lehe ning nimetan (tamm, kastan, vaher, kask, kuusk ja mänd). Enda tutvustamine teistele (ees-ja perekonnanimi, vanus, lasteaed ja rühm). Kordasime üle päeva osad: ärkan- hommik, söön suppi lasteaias- lõuna, lähen koju- õhtu ja kui juba magan ning tähed on taevas- öö. Rääkisime ja vaatasime pilte linnukestest. Mida tähendab paiga- ja rändlind? Miks linnud ära lendavad? Põrandale on laotatud lindude ja loomade pildid. Astu pildile ja ütle, kes see on ning liigu nii edasi kuni raja lõpuni. Töölehel ühenda number ja hulk. Värvi pilt hoolikalt.

07. aprillil tähistasime tervisepäeva. Lugesime luuletust "Terve laps on spordilaps..." Vestlesime, mida me teeme, et olla terved? Matemaatika ülesanded kujundite, täringute ja köögiviljadega. Millised puud meil kasvavad? 

13-14 aprill toimus arengumäng "Draakonirada".

Munadepühadeks valmistumine. Salvrätikust jänese voltimine, munade keetmine ja kaunistamine ning pakkimine. Värvilised munadepühad tulid.

 

Algas uus projekt „Süda õige koha peal!"

Südamenädala raames pöörame suuremat tähelepanu südamele ja liikumisele.

Vestlusring- Kus süda asub ja kuidas teda hoida? Õige söök ja jook annab südamele jõudu, et saaksid elada, armastada ja naerda. Seepärast on väga tähtis oma südant hoidma!

Lapsed teadsid, et peab värsket ja natuke magusat sööma, jooma vett ja jooksma/ liikuma. Kuulasime laulu Siin on mu väikene süda!

Õhtujutt ERR koduleheküljelt "Muinasjutt kellast, kellel oli süda!"

Järgmisel päeval viis Amelia isa meid metsa ?? Aitäh, toreda matka eest!

Karude koosolek. Vestlusring ja lubadus, mida ma oma sõbrale ei tee. Nt Ma luban, et ei tee sõbrale haiget jne.

28. aprillil käis meil külas teater etendusega „Kasulik vares". 

 

Kunstis valmisid paberist konnad, kellel oli pikk punane keel (kes soovisid), „Kased" paberist (rullisime), mille külge liimisime linnumaja, kuhu asuvad elama kuldnokad (plastiliinist). Voolisime plastiliinist kuldnokad ja asetasime need kase otsas olevate linnumajade juurde. Linnu teema lõpetuseks „Toonekurg" värvilisest paberist. 

Mia Marii ja Taira said 5. Palju õnne!

 

 

Plirts-plärts, käes on märts!

Märts algas meil vastlapäevaga!

Meisterdasime päikese ja tema käte vahele asetasime vastlakuklid. Õues mängisime erinevaid traditsioonilisi mänge (lasime liugu, loopisime vastlakukleid, köievedu jne). Lõunaks sõime hernesuppi ja vastlakuklit. 

Elagu tüdrukud!

Meil oli vahva robootikapäev "Kujundid". Iga laps sai kokku panna roboti, mida ta tahvelarvutiga juhtis. Töölehel tuli värvida ja ühendada kujundid. saime mängida mängu, kus maas iga kujundi juures olid topsid ja pallid. Laps pidi õige värvi ja arvu palle võtma ning asetama topsidele. Pärast tuli ilma taha vaatamata arvata ära kujundite järjekord ja leida paberil kujundile õige koht ning lisada juurde number, mitu topsi kujundi juures oli.

Rääkisime aastaaegadest - kuidas talv kevadest erineb. Rääkisime ka loomadest, et loomade sünnivad kevadel pojad (karu, jänes). Eristasime loomi suuruse ja värvi järgi. Proovisime kirjutada KARU JA POEG. Vaikse tunni ajal vaatasime raamatut "Elutruud loomad" ja täpsemalt pruunkaru. Kaalusime ja võrdlesime, et kumb loomapoeg on raskem või kergem, kas kassi- või karupoeg, rebase- või jänesepoeg ja lambatall või vasikas. Abiks kaalumisel olid klotsid, nuku, 2 poissi ja köögikaal. Tööleht loomapoegade kaalumisest ja pöördel tähelepanu ülesanne, suurem ja väiksem. Jutt raamatust "Sina ja mina, mu väike karuke"

Emakeelepäev! Meie rühma lastest luges luuletust Aron, Pelle, Amelia ja Adeele. Hommikuringis ja tegevuse juures oli ka meie sõber karu. Mida tähendab emakeel? Joonistasime üksteise seljale E tähe. Töölehel joonistasime E, M, A tähtede mulli sisse pildi, mis algab selle tähega nt E ja emme jne.

Mängisime klotsidega kõrgem ja madalam ning lapsed vastasid küsimusele: "Mitme korruselise maja sa ehitasid?" Tööleht kõrgem ja madalam (lõika välja ruut koos numbriga ja kleebi õigesse kohta).

 

Karude massaaž, kus iga laps näitas ette oma lemmik puudutuse ja kõik tegid järele (süda, lill, ring, kolmnurk jne) ning mäng "Kelle käes on karu?" Jutupliiatsi abil uurisime raamatut Näpsud maal/looduses - Hommik.

Vestlesime taime kasvatamise teemal. Kuhu panen seemne ja kuidas kasvab temast taim?

Joonistasime pildi "Taime kasvatamise ABC". 

Tähistame ülemaailmset veepäeva! Kuidas me saame vett kokku hoida? Käsi ja end pestes ei jookse vesi kogu aeg, lasen tassi nii palju vett kui ma ära joon ning kastmisveeks kasutame sulatatud lund. Külvasime munakoorte sisse muru ja panime kasvama emmedele üllatuse :) Täitsime veel ühe töölehe "Joonista lilled" , kus oli ülesanne, et jälgi lillepotil olevat numbrit ja värvi (numbrid kuni viieni).

Kuidas me saame aru, et õues on juba kevad (saan tõuksiga sõita, lumi sulab ja on porilombid, päike paistab, saan õhemad riided selga panna, metsloomad poegivad, linnud tulevad tagasi, lumikellukesed õitsevad, jää sulab, saan liivakastis mängida)? Mille poolest erinevad ruut, ring, kolmnurk ja ristkülik? Kunstis valmis koridori seinale päike (kiirteks lapse käejälg, mille ta ise paberile joonistas ning kääridega välja lõikas) ja lumikellukesed (lõikasime, voltisime kleepisime). Jutt raamatust "Sina ja mina, mu väike karuke"- Millal on kevad käes?

Tegime endale magustoiduks leivasuppi!

Vestlesime erinevatest veekogudest (jõgi, järv, meri ja tiik). Millised on nende põhjad (kivine, mudane, liivane) ja ohud (kiire vool, järsku läheb sügavaks)? Kellega koos lähed veekogu äärde, ujuma ja miks? https://www.opiq.ee/kit/337/chapter/18959 . Mis ohud võivad olla vee sees? https://www.opiq.ee/kit/337/chapter/18959.  Kuidas me saame aru, kui vana on kala?

Kunstis valmis ilus pilt "Kala ja meduus" (guaššidega, pintsel ja plastkahvel).

Milline näeb välja raba? https://www.youtube.com/watch?v=juBBVI4i39E&t=59s.

Lõpetuseks ühine tants https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w.

 

Naljarohket aprilli ootama jäädes  

 

 

 

Tujuküllane  veebruar!

 

01.02 algas tiigri aasta. Arutlesime, mis looma aastal me sündinud oleme ja kunstis valmisid uhked tiigrid.

Vestlesime jääkarudest ja pingviinidest. Kuidas nad elavad (üksi või kõik koos) ja mida söövad? Kas nad kohtuvad? Uurisime gloobust, kus nad elavad ja otsisime üles meie väikese Eesti. Võtsime teema kokku vestlusringis, kuid ilma toetavate küsimusteta on lastel iseseisvalt raske rääkida. Harjutamine teeb meistriks! Muhedad jääkarud!

Hommikusest järelejäänud pudrust valmisid maitsvad pannkoogid. 

 

Mängisime lastega 04.02 loodusbingot "Kes leiab, see pildistab". 

 

Avardasime silmaringi mängides mälumängudoominod.

  1. Kas sarved on isastel loomadel enda sügamiseks?
  2. Mis soost lõvid käivad jahil peamiselt?
  3. Milliseid loomi loendatakse, et uni tuleks?
  4. Kas mägral on talvekasukas?
  5. Keda nimetatakse rahvasuus kanavargaks- rebast või mäkra?

Nädala lõpetuseks 5 matemaatilist jutukest (abiks pulgad), nt esmaspäev ja teisipäev hakkasid teed jooma. Laual oli kolm küpsist. Mitu sõpra nad said veel külla kutsuda? Mängisime kõik koos, harjutamine teeb meistriks! Numbrite 1 ja 2 harjutamine töölehtedel.

Karude koosolek- Vestlusring vestluskaardi abil "Kiusamine puudutab meid kõiki"- oleme kõik erinevad (ratastool, prillid, nahavärv jne) ja nimeta olukord, kus on sul hea ja mõnus olla. Kuidas käitun, kui näen teistsugust inimest? Kui sulle ei meeldi teise juures midagi, kas sa ütled talle seda, et nt mulle ei meeldi su kleit, aga tema arvates on see kõige ilusam? Massaaž nii karule kui sõbrale. "Sõber" Kiusamisest vabaks lk 26. Milline sõber mina olen? Kas kade tunne on hea? 

Šablooni järgi enda meisterdamine, südame sisse omadussõnad (sõprade öeldud ja õpetajate kohta). Sõbrapäeva tähistamine!

 

"Eesti, mu kallis kodumaa!"

Arutasime, mida tean Eesti kohta ja mida soovin veel teada saada? Teame- räägitakse eesti keelt, pääsuke on rahvuslind, lipp on sini-must-valge, Eesti kõige tähtsam laul on hümn. Soovime teada saada- toit, miks on selline rahvuslind, hunt, rahvuskivi, rahvariided ja pastlad. Kuulasime ja õppisime hümni (mida sõnad tähendavad). Mis on meie rahvuslind? Jutt pääsukese tekkeloost. Luuletus "Pääsuke". Meisterdasime pääsukesed. Mis on Eesti pealinn ja kes valvab meie raekoda? Salvestasime luuletusi ja kuulasime oma häält. Lapsed olid sellest elevil ja ütlesid, et võõras on ennast kuulata.

Õpetajad said endale kollased lindid ehk siis märgid, mis on vähihaigete laste toetuse sümboliks. Vestlesime põgusalt sellel teemal ka lastega. "Kivide kõne" ja mis on meie rahvuskivi, vaatasime pilte erinevatest rannikutest. Vestlesime, kuidas tähistame Eesti sünnipäeva rühmas (laulame, loeme luuletusi, teeme ise kartulisalatit, heiskame lipu lasteaias ja tantsime õues) ja 24.02 (lipu heiskamine Pika Hermanni tornis, paraad, presidendi vastuvõtt, mis on rahvariided ja pastlad). Meisterdasime lipukesed ja rukkililled. Valmistasime kartulisalatit ja kaunistasime rühma. Tähistasime nii toas kui õues kodumaa sünnipäeva. Meil oli väga pidulik ja tore päev.

Palju õnne, Eesti!

Anete ja Eliise said 5 aastasteks. palju õnne!

 

 

Jaanuari meeldejaavamad hetked ...

  • Armsad Mihri, Pelle, Amelia ja Sädelis said 5 aastasteks. Palju õnne!
  • Saigi meie armas jõuluaeg läbi. Panime jõuluasjad järgmist aastat ootama- "Näeme varsti, jõulupuu"
  • Alustasime uue projektiga "Kuidas elad linnuke?" Arutasime lastega, mida nad teavad talve, lindude ja loomade kohta ning mida nad tahaksid veel teada saada. Soovivad teada nt kuidas tekib lumi, kuidas kasvavad põdrale sarved, miks linnul on kaks tiiba, mida linnud ja loomad talvel söövad ning miks jääb keel õues toru külge kinni? 
  • Vaatasime õues mikroskoobiga lumehelvest, kuid plaat oli soe ja see sulas ära. Õpetaja tegi telefoniga lumest ja puuoksast pilti, mis andis ka hea ülevaate.

  • Millised on lumi ja jää? Kumb on raskem? Iga laps sai kaks klaasi (ühes lumi, teises jää) enda kätte ja proovis arvata ning pärast asetasime need kaalule. Kõik lapsed arvasid, et jää on raskem ja nii näitas meile ka kaal. Lapsed tegid ettepaneku kaaluda üksteist õues kaalu kiigul. Kuidas tekib aur? Kumb sulab kiiremini, lumi või jää? Puhkeaja alguseks olid nii jää kui lumi klaasis sulanud ning selgus, et jää sulas kiiremini. Katse "Kuhu läheb vesi?"- vahendid vesi, küünal, klaas. Kõik lapsed said proovida ning kõigil katse õnnestus. Laste soovil ka katsetasime, kui küünalt ei pane põlema, mis siis juhtub? Vesi klaasi sisse ei läinud, kuid värv läks eemale ja ümber küünla oli läbipaistev vesi KATSE.

Mitu last võrdub õpetaja Sillega :)

  • Küpsetasime piparkooke ja valmistasime linnukestele rasvapalle, mis viime metsa, kui tuleb taas ilus talveilm. Piparkoogid ja rasvapallid
  • Kuulasime linnuhääli https://www.loodusheli.ee/ET/loomaliigid/linnud/
  • Vaatasime digikoristusnädala raames (üleskutse- vanad seadmed uuele elule) mittetöötavaid mobiiltelefone ja vestlesime, mida saame telefoniga teha? Kuhu me need paneme, kui neid enam ei kasuta või on katki? Telefonid leiutati helistamiseks. Võtame osa Häirekeskuse konkursist „Lumest lumele 112". Kõik lapsed said valida telefonil numbrit 112. Laste teadmata mängisime õues läbi "Kui õpetaja kukub" ja helistasime hädaabinumbrile112 (õppelajuhataja=päästeamet) "Lumest lumele 112"
  • Viisime lastega metsaserva linnukestele rasvapallid.

  • Kunstitööd: Laps meisterdab iseenda (kelgutab, suusatab, uisutab jne), millest valmis talverõõmude ühistöö. Õhukesest kartongist valmisid linnumajad, koos lapse valitud lindudega (leevike, rasvatihane või varblane). Lapsed joonistasid vildikatega linnukesed (leevike, rasvatihane) vesivärvidega värvitud paberile. Värvisime pliiatsiga linnud (varblane, leevike, rasvatihane) ja nummerdasime ära. Voolisime plastiliinist rasvatihaseid ja leevikesi "Linnukene oksa peal"

 

 

 

 

Värviline advent ehk saabus maagiline jõuluaeg!

 

Värviline advent ehk saabus maagiline jõuluaeg!

Aeg on kapist välja võtta-

kindad, sokid, müts ja sall.

Sügis lõpuks läbi saanud,

sajab lumi, käes on talv.

 

Detsembri kuu oli täis mõnusat sagimist ja askeldamist. Õppisime erinevaid luuletusi, arutlesime päevakajalistel teemadel ja muidugi valmistusime oma jõulupeoks. Kahjuks ka sellel aastal toimus pidu ilma vanemateta, aga mis kõige tähtsam, jõuluvana oli kohal☺ 

Meie toimetamised: 

  • Igal esmaspäeval toimusid advendihommikud. Süütasime küünla (igal advendil on oma värv-lilla, valge, roheline ja punane) ja akna taga käisid tervitamas päkapikud ja teise advendi hommikul lausa jõuluvana. Neljandat adventi tähistasime ühiselt koos lasteaiaperega õues, tantsu ja vahva mänguga „Leia üles päkapikk". Me leidsime oma päkapiku ja autasuks olid kommid. 

  • Esimese advendiküünla värviks oli lilla ja meie väike Sõber sai sellel nädalal palju tähelepanu. Ta oli meiega hommikuringides, tegime koos üksteisele massaaži (Jõulud ja Hiireke Betti), joonistasime teda ja mängisime jõulubingot. 

  • Kuulasime ja õppisime erinevaid luuletusi: I-IV advent, Akna taga, Rõõmsaid jõule ja detsember. Kordasime jõuluvanale selgeks õpitud luuletusi, et oma jõulukink ikka kenasti kätte saada. 

  • Kirjutasime jõuluvanale ühiselt kirja, mida me soovime ja lubame (üks väike lõik kirjast- LOODAME, ET SA TULED MEIE PEOLE, OLED HEA TUJUGA, SÕBRALIK  JA LAHKE. SUL ON KAASAS KINGITUSED). 

  • Lastele meeldib väga tantsida, õppisime selgeks suisa 3 tantsu- "Talv on jälle tulnud", „Timbu-Limbu mänguasjade hommikutants" ja „Jõulusoovid". 

  • Värvisime jõulupilti (ühendan mõttes täringul oleva silmade arvu numbriga ja numbri värviga nt üks silm-nr 1-värv kollane), valmisid erinevad kunstiteosed „Küünal aknal" ja „Ingel". 

  • Vaikse tunni ajal lugesime erinevaid jõulujutte nt "Talve tulekul"-Kirju-Mirju lk 236  ja taustaks käis klassikaline jõulumuusika. 

  • 17.12 toimus meil saalis jõulupidu "Maagiline jõuluaeg" 

  • Arutasime lastega teemal, milline tunne on kõige suurem? Lapsed ütlesid, rõõmu ja armastuse. Arutelu- mis on lapsele kõige tähtsam, kas kallis ja uhke kingitus või kallid inimesed ta kõrval? 

  • Tundsime suurt rõõmu lumest, koos olemisest ja toimetamisest.

  • Täname vanemaid väga meeldiva koostöö, toetuse, mõistmise ja jõulukingituste eest!

Eriline tänu Karl Johannese perele piparkoogimaja, Amelia emale raamatu kinkimise, Oto Kaspari emale päkapiku, Trevori emale lauakatete, kaksikute emale jõulukaunistuste ja pärja, Sädelise perele jõulutulede ja jõulukaunistuste, Marielle emale ühiselt saiakeste küpsetamise ning Nele ema kingituste eest!

 

Soovime kõigile sära silmadesse ja mõnusat uut aastat, 

Hiired

 

Hiirekeste askeldusterohke november

Sellel kuul  lõppes meie selle õppeaasta esimene projekt „Hunt Kriimsilm ja tema 9 ametit". Tutvusime erinevate ametitega nii meie majas kui väljaspool. Jätkasimegi kodutehnikaga (tööriistad, kus ja milleks neid  kasutatakse) ja ekskursioon lasteaia kööki. Pöörasime tähelepanu lausete koostamisele, kuid see vajab veel harjutamist. Lapsed kuulasid erinevaid jutte ja proovisid seda hiljem jutustada. Tegime massaaži "Hiireke Betti" ja meenutasime Halloweeni, mis meeldis kõige rohkem (enda kostüüm, kõrvitsad ja söömine).

Külas käis lasteteater Lepatriinu.

Jutuhommik, kus lapsed näitasid suure uhkusega isa ametit tutvustavat eset ja oskasid seda teistele tutvustada. Suur tänu peredele koostöö eest! Kunstis valmisid isade portreed. Valmistasime isadele kaerahelbeküpsiseid, lapsed lisasid sinna head soovid ja mõtted.

Valmis isadelele ka vahva video: Vahvat isadepäeva!

09.11 jooksevad tavaliselt ringi mardisandid, aga meil käis hoopis külas Janno! Tutvustas oma ametit ja näitas, kuidas töötavad tema robotjalad nagu ta neid ise nimetab :) Janno, Ellise ja Anete isa

Alustasime uue projektiga "Värviline advent ehk saabumas on maagiline jõuluaeg".

Lasteaial oli sünnipäev. Mis on tavaliselt sünnipäeva kaardil? Valmistasime lastega koos lillelise suure kaardi (õhupall ja guaššvärv). Lastele etendus „Kakuke" ja maitsvad pulgakoogid. Palju õnne, lasteaed!

Tähistasime lastega koos Ülemaailmset sallivuspäeva (kiusamisest vabaks lasteaed). Vestlesime, mida tähendab sallivus (igaüks on isemoodi ja me lepime sellega). Vaatesime lastega videot "Igaüks on isemoodi" (pärast väikesed tähelepanu küsimused). Iga laps ütles kordamööda paremal käel olevale lapsele, miks ta mulle meelib ja milline sõber ta on? Natuke raske oli sõbrale midagi öelda, aga harjutamine teeb meistriks. Sallivuspäeva raames tegime sõber karudele sallid, sest õues on läinud külmemaks ja siis on hea meelde jätta sallivuspäeva :)

Reedel 19.11 oli poistepäev, ka meie tähistasime seda. Meie poisid!

Vestlusring erinevatest ohtudest, alates jääst, ravimist kuni elektrini välja. Lapsed on avatud suhtlejad ja jagavad meeleldi oma kogetut.

Mõistatused;

Nutab kui laps, ulub kui koer?

Külm kui jää, valge kui sai, pehme kui sulg?

Tiivuta lendab üle maailma?

Ilma tuleta põleb?

Meisterdasime päkapikke, mis saatsime Pangapelse lasteaeda näitusele.

Kadripäeva tähistamine. Mäng ozobottidega- vestlusring kadripäevast ja ozoboti teekonna lõpus küsimustele vastamine (nt, mida kadrisandid soovivad perele, mis laulus kadril valutasid jne). Tööleht- kirjuta tööle oma nimi (vajadusel õpetaja aitab), leia pilt, mis on mõistatuse vastuseks (nt tiivuta lendab üle maailma) ning joonista kõige ilusam kadrisant.

25.11 Tuletõrjeõppusel

29.11 Üllatus päkapikkudelt. Külastasime Oleviste kirikut ja jõuluturgu. Ilusat esimest adventi!

Adeele ja Marielle said 4 aastaseks. Palju õnne!

 

HIIREKESTE VAHVA OKTOOBER

Kuu alguses said Taira ja Marielle endale sõber Karu. Vestlesime, mida lapsed kodus karuga tegid? Paljudel oli ta kusagil peidus, kuid osadel kaisus ja käis reisil kaasas. Tegime massaaži "Bussisõit".

04.10 tähistasime armas Liuda sünnipäeva.

Oktoobris õppisime: oma nime ära tundmine teiste nimede seast, mis on mu nime esimene täht, kuidas seda häälitakse, mis päev oli eile, on täna, homme, öö ja päev, õhtu ning hommik (kuidas need vahetuvad, abiks "Näpsude" raamat), kuidas muutub lilleke ööpäeva jooksul (abiks pildid), millise sügisanniga on tegu (pilt), BeeBoti+spinner+lapse nimi, õppemängud (sügisand, kujundid, parem, vasak, edasi, tagasi, värvus, mitu, hulgad), pulkadega õppemängud (eesnime täht, vanus, hulgad värvide järgi), erinevad töölehed (ringita suurem, ühenda hulk ja number), mänguasjade inventuur, kes töötavad öösel (ametid, loomad), ametid lasteaias (külastasime teist korrust), vaatlesime Amelia toodud porganeid, mida või keda nad meile meenutavad (liumäge, uss ümber puu, noku, jalad, jänese pea kõrvadega- ninaga ja sibul/küüslaauk), seos sünnipäeva ja aastaajaga, võtsime kasutsele magnettahvli (kuu, nädalapäev ja aastaaeg), uued sõnad- kolleg, kollaaž ja metsavaht, igal lapsel oma hiir (tema sünnikuupäeva ja aastaaja värviga), loendamine, rühmitamine, õppemängud "Mis on kotis?" ja "Kes on puudu?" (vaata ja jäta meelde 5 metslooma, rätik peale, õpetaja võttis ühe ära, rätik ära, kes on puudu), metsloomad, numbrid 5-ni (abiks numbrikuubik), ehitasime rühma onni, sõbraga arvestamine, luuletuste õppimine, jutustasime, vestlesime ja arutlesime erinevatel päevakajalistel teemadel.

Kunstis valmisid: sügispuu (guašš, lõng ja vilt), vihmavari (taust vesivärvidega, värvilised paberid ja ajaleht), plastiliinist voolisime seened, alustasime isade maalisime/joonistamisega, pildile sai minu lemmikloom, meisterdasime "Siilipere valmistub talveuneks" (wc paberirulli toorik, värvline paber), paberlennukid ja uhked kõrvitsad (värvilisest paberist). Igas lapses on peidus kunstnik!

Lugesime jutte raamatust "Kolmteist vahvat kollijuttu", "Õunapuu saladused", "Traktor, kes tahtis magama jääda" ja kuulasime erinevaid jutte laste lemmiku Tädi Katrini lugudest.

Luuletused "Tere, tere esmaspäev" ja "Sügis"

Leivapäeva raames vahvlite küpsetamine.

Lemmikloomapäev!

Õues rõõmustasid meid Sädelise küülik ja Oto Kaspari koerad. Aitäh vanematele meeldiva koostöö eest! Viisime veistele kuivatatud leiba, mis meil rühmas alles jääb ja Amelia toodud porgandeid. Meid külastas õpetaja Karin oma kassiga- kes on kurt, 8 aastane ja tema parim sõber on koer.

Kuu lõppes meil Halloweeni tähistamisega

Aitäh vanemad koostöö eest!

Jääme ootama novemrit, kus on isadepäev, lasteaia sünnipäev, mardi- ja kadripäev!

Hiired

 

 

Hiirte AUGUST JA SEPTEMBER

Tundsime suurt rõõmu, et oleme taas lasteaias oma sõpradega koos.

Tantsuline taasiseseivuspäeva tervitus:  Palju õnne, Eesti!

Esimesel septembril, nagu meie lasteaias tavaks on saanud, on lastele üllatus. Külas käisid meil Juuli ja Maali ning Jätsiabi auto. Vahvat teadmistepäeva!

September oli meil natuke kurvavõitu, sest meie armas assistent Mariana vahetas töökohta. Ootame Sind külla!

Käisime erinevatel jalutuskäikudel ja võtsime osa ülemaailmsest koristuspäevast (korrastasime lasteaia ümbrust ja viisime taarat) ning vaatasime Jussi multikat " Prügi sorteerimine" ning Prügihundi ja Superjänese multikat "Prügirida".

15. septembril algas meil ametlik õppeaasta. Meie esimeseks projektiks sai "Hunt Kriimsilm ja tema 9 ametit". Teemad on ametid, sõidukid ja objektid. Kus töötab minu issi? Õpime erienevaid ameteid ja teeme poistega moesõu. Loomulikult vaatleme loodust, kätte jõuab sügis. Õpime luuletusi (ka näpuluuletused), tantsime ja teeme erinevaid kunstitöid. Julgustame ennast rohkem avama ja väljendama ning rikastame sõnavara. Meie sõber karud tulevad taas lasteaeda, kes puhkasid lastega kodus. Projekt lõppeb meil isadepäeva tähistamisega.

Oleme selgeks saanud erinevad ametid - sportlane, kokk, aednik, kapten, piloot, stjuuardess, joonistaja ja maalija. Kordame usinalt aastaaegu ja nädalapäevi. Loendame, lahendame matemaatilisi jutukesi, moodustame hulkasid ja õpime tähti ning luuletusi. Kuulame, jutustame, vestleme ja arutleme üksteisega igapäevaselt.

Tähistasime sügise sünnipäeva õunapirukatega, mille ise endale valmistasime: Sügisel on sünnipäev!

Kõige maitsvam mahl on ikka enda tehtud: Mahl on hea!

Külas käis meil õueteater etendusega "Hiirte pidu"!

Spordipäeval võtsime mõõtu palliviskes, erinevates mängudes ja jooksmises: Terves kehas, terve vaim!

24. septembril oli meil armas matkapäev, kus otsisime ja leidsime sügise!

Kunstis valmisid vahvad tööd: "Meenutusi suvest" guaššidega, ühistööna õlipastellide ja triikrauaga "Sügisene mets". Lusika ja guššidega maalisime sügise pildi, millel ilutses kärbseseen.

Selle kuu lemmiraamatuks sai "Õunapuu saladused", mida vaatasime taskulambiga.

Palju õnne Nelli, Sigmar ja Lucas Mateo!