Lastega tegelevad õpetaja Sille ja õpetaja assistendid Mariana ja Ljudmila.

Rühma telefon: 5553 2442


   TEATED

 

  • Novembrikuu sünnipäevalaps on Mariana - 10.11. Palju õnne!

  • Hiire rühma loodusretkede album

 

Oktoober oli meil matemaatika kuu!

Oktoobris võtsime osa terviseameti poolt korraldatud kampaaniast „Käed puhtaks". Alguses räägiti, millal ja miks on vaja käsi pesta. Pärast näidati, kuidas on vaja seda teha. Käed vaadati üle ka UV lambiga, mis näitas ära, kust kohast on vaja hoolikamalt pesta. See meeldis lastele väga ja nad olid nii uhked, kui öeldi, et käed on puhtad. Saime osalemise eest diplomid ja kleepsu.

Sellel kuul panime suurt rõhku numbritele, mõõtmisele ja arvutamisele. Hommikuringide mängudes kasutasime pulki, numbreid ja täringid. Näiteks tuli moodusta pulkade abil sõna matemaatika, mitu pulka on ühes tähes (kõik tähed eraldi) ja sõnas kokku. Mängisime tähemängu, mis tähega algab sõber, kes istub su kõrval ja leia see täht. Täitsime erinevaid töölehti, et numbrikujud saaks veel ilusamaks ja selgemaks. Mõõtsime paela ja joonlaua abil loomade (põder, karu, metskits, hund, jänes, rebane, mäger ja nahkhiir) pikkused tapeedile ning võrdlesime enda pikkustega. Saime teada, et lapsed on metskitse pikkused. Laste lemmikmängudeks on saanud tähebingo ja Mimiq mäng. Lauamängudest „Reis ümber maailma" ning laste Alias ja üllataval kombel on need mängud populaarsed just poiste seas.

Leivapäeva raames käisime saalis, kus Krista tutvustas lastele jahu valmimise protsessi ning taigna valmistamist. Rühmas valmistasime kukleid ja üle jäänud hommikusest hirsipudrust pannkooke.

Lasteaias oli keskkonnateemaline Laste Vabariik. Lapsed said valida 4 tegevusest omale 3 lemmikut. Järjekorra meeles pidamiseks sai iga laps endale rinda sildi, et kõik tegevuste vahetused sujuks nagu õlitatult.  Meie laste lemmikuteks osutusid kilekotist sabamäng, korgi mäng ja liikumisõpetaja Riina tegevused. Hea oli tõdeda seda, et nii mõnigi laps tegi kodus endale või õele/vennale samad mänguasjad uuesti. Õnn, siirus ja mängulust peitub lihtsates asjades!

Kutsitöödeks valmisid: Linnud lendavad lõunamaale, Värvid meie ümber, Lasteaias kasvav puu, 3D Metsas elav loom ja kividest sai valmis meie rühma pilt „Meie vahva seltskond!". Halloweeni tähistamiseks värvisime kõrvitsate pildid, mis muutsime Quiver appi abil elavateks. See tekitas lastes suurt elevust ja uhkusega näidati pilte vanematele.

Novembris on Harku hariduselu 55. juubel, meie lapsed joonistasid kutsed ja välja valiti Elianori töö. Palju õnne!

Unejutuks lugesime "See lustakas Katarina" (Kristina Ruder). "Las laps loeb" (Eesti Vabariigi Kultuuriministeerium) ja tekstülesanded „Õpime rõõmuga". Sellel kuul oli meil üks eriline lõuna, kus lauluõpetaja Sirli laulis meile kitarri saatel unelaulu. Fantastiline!

Luuletused "Seitse venda", „Matemaatika", „Lõbus tuul" ja „Lõbus sügistuul" said samuti loetud.

Oktoobris oli ka üks vaheaja nädal, kus lapsed mängisid oma kodust kaasva võetud mänguasjadega ja tundsid sellest nii suurt rõõmu! Mäng ongi ju väikese inimese töö!

Karude koosolekul vestlesime situatsioonikaardi abil "Kui olen kurb." Ülesanne järgmiseks korraks,  ütlen sõbrale midagi ilusat, et ta tuju muutuks rõõmsamaks! Lõpetasime massaažiga "Reis Austraaliasse!"

Novembris on mardipäev. Meie rühm kutsub kõik sõbrad saali vaatama etendust „Mardipäev!". Proovid käivad ja valmivad maskid.

Laske sisse mardisandid, marti, marti...

Novembri kuu projektiks valisid lapsed kunstiõpetuse.

Kunstiküllast kuud ootama jäädes,

Hiire õpetajad

 

Septembri ja oktoobri loodusmatkad

Hiirtel ongi käes viimane lasteaia-aasta. Viimast aastat käime ka loodusmatkadel. Lasteaias on selleks aega, mida koolis järgmine aasta enam pole. Kasutagem siis seda võimalust. Oma silmaga looduses nähtu jääb lastele pikaks ajaks meelde ja aitab kooli loodusõpetusega oluliselt paremini hakkama saada.

Sügisesed muutused looduses toimuvad väga kiiresti. Marja- ja seeneaeg saab läbi juba oktoobri keskpaigaks ja seetõttu kasutasime septembrikuud metsaandide maitsmiseks ja nende kasvukohtade tundmaõppimiseks. Marjade korjamise jätkuna pakkusime lastele maitsmiseks sarapuupähkleid ja ülesandeks sai pähklikoore purustamine. Mida kõike nad ära ei proovinud: oksaga löömist, vastu puud viskamist, peale astumist – midagi ei aidanud, kuniks Taavil tuli hiilgav mõte kasutada kahte kivi. Edasi läks juba oluliselt lihtsamalt.

Seente korjamisel võtsime viimasele rühmale kohaselt kaasa joonlauad, et praktiseerida mõõtmisoskust. Ja õige ruttu oligi see lastel selge, sest korjata tuli vaid kindla läbimõõduga seenekübaraid.

Oktoobri tegevused vajasid spetsiaalseid vahendeid – luupe, nugasid, binokleid, termomeetrit.  Vahend tuli valida lindude vaatlemiseks, samblike uurimiseks, okste lõikamiseks ja puhastamiseks, temperatuuri mõõtmiseks. Kusjuures see, et elusa linnu vaatlemiseks ei saagi luupi kasutada, oli mitmelegi üllatuseks. Sama lugu binokliga – sammalde uurimiseks pole see just mõttekas.

Hea on tõdeda, et eelmisel aastal õpitud liiginimed on paljudel hästi meeles ja laste arutlemisoskus on oluliselt paranenud.

Koolivaheaja nädalal tegelesime sütel tokisaia küpsetamisega. Sellist kogemust polnud ühelgi lapsel varem olnud. Kokku segatud kuivainetele lisasime tund enne küpsetamist leige vee, segasime läbi ja metsas jäi üle vaid taignapall vorstiks rullida ja ümber puutoki keerata.

Emotsioone pakkusid nii lõke, saialõhn kui soe sai ise. Lastele meeldis väga ka okste noaga koorimine.

Meie saiad valmisid sellise retsepti järgi:

300 g täisteranisujahu

300 g tavalist nisujahu

5 g kuivpärmi

50 g suhkrut

0,5 tl soola

2 klaasi leiget vett

Oktoobri võtsime kokku teemaga "Eluring ja toiduahelad". Teema sobib hästi sügiseste muutustega looduses nagu nt tormis murdunud haiged puud, lehtede langemine ja lagunemine, lindude ränne ja loomade toiduvarude kogumine ning talveuni. See, et osade liikide kadumine mõjutab teiste liikide elu ja käitumist oli lastele selge ja arusaadav.

Novembris:

  • uurime Harku ümbruse ajaloolisi paiku;
  • alustame paigalindude toitmist;
  • räägime loomade talveunest a taliuinakust ning putukate-mutukate omast samuti.

 

Läbi raskuste tähtede poole!

Alustasime oma viimast õppeaastat lasteaias ja kogu aastat läbivaks teemaks saab olema

"Vahva kool"

Meie selleaastase üldnimetuse mõte sai alguse sellest, et lastest saavad sügisest koolijütsid ja siis oligi hea võimalus see siduda meie projektiga. Nad valisid selle hääletamise teel, sest valikus oli kolm nime. See nimi saadab meid terve õppeaasta. Lapsed on kooli teemast väga huvitatud. Enamus lapsi hakkab käima eelkoolis ja meie õpetajatena toetame nende igakülgselt  koolivalmidust.

Septembris on meie projekti teemaks „Kehaline kasvatus". Jõudsime koos järeldusele, et liikumistund lasteaias on sama, mis kehalise kasvatuse tund koolis. Pöörasime tähelepanu rühile, kuidas seisame, liigume ja istume.

Kirjutades kasutasime kalakesi, et pliiats õigesti käes püsiks.

Hommikuringides mängisime erinevaid mänge: „Tähepall" (pallil on kirjutatud tähed A-Ü-ni,  mängime nii, kui laps püüab palli, siis ütles selle tähega algava sõna, mis täht jäi nt väikese Atsi, pöidla jne alla), „Mimiq" (miimika tegemise mäng, leia sõber), haistmismeele äratus (mis lõhn see on?), erinevad sõnamängud (sügisannid ja sõna+pilt), erinevad numbritega ja arvutamisega seotud mängud (nt mitmes päev nädalapäevadest on esmaspäev jne, paarilisega numbririda 12-ni, täringu veeretamine- leia sama number, kolme täringu veeretamine +,-, =, loe sõna kokku ja leia see number).

Õppisime kolm erinevat luuletust sügisest: „Sügise sünnipäev", „Lõbus sügistuul" (E. Esop) ja „Lõbus tuul" (E. Esop). Tuju hoidsime üleval lauluga „Pea, õlad, pepu, põlved, varbad...".

Võtsime kasutusele uue korrapidajate süsteemi, kus lapsed (2 korrapidajat) tutvustavad

hommiku-, õhtu- ja lõunasööki ning soovivad head isu. Jätkub endiselt see traditsioon, et laps tõstab endale ise toidu ja valab joogi.

Jätkus "Meie kasvamise lugu" (tigude mõõtmine ja kaalumine) ning fikseerime seda iga kuu esimesel päeval. 

 

Kunstitöödes valmis "Nime tahvel". Iga laps kirjutas paberile on ees- ja perekonnanime ning joonistasid juurde pildi, mis algab sama tähega nagu on tema nimes (nt S-siil, V-vihmavari, vikerkaar jne). Samuti valmis ka „Viguripuu", millel on küljes õunad, pirnid ja ploomid. Lapsed tõid lasteaeda erinevaid sügisande, mida saime süüa ja samas ka nendest meisterdada. Saime maiustada erinevate õunakookidega, mida kodus koos perega valmistati. Sügisandidest tegime "Nunnu näituse"- meil valmis uhke laev, õunauss, vahva buss reisijatega ning kõrvitsapea. Vaasi panime ühe lapse poolt toodud kimbu õunest, ploomidest ja arooniatest. Täname vanemaid koostöö eest! Alustasime ühistööga "Meie vahva seltskond"- kivist mina.

Meid kutsuti Alasniidu lasteaia õueseiklusele, kus uurisime südant, tõmbasime köit, värvisime pritsidega pilti, tantsisime, mängisime telefonimängu ja erinevaid jooksumänge. Seal meeldis meile väga!

Võtsime osa Ülemaailmsest koristuspäevast, mille käigus puhastasime lastega ära kõnnitee ja tiigi äärsed. Jalutasime metsas ja kosutasime (banaan ja kõrsikud) end liivamägedes. Olime väga tublid koristajad.

Osalesime oma rühmaga Tibutare lasteaia laulupeol 2019. Pidu algas ühise rongkäiguga, pärast laul ja tants. Lastele huvitav kogemus ja kui kingitakse kommi, siis läks ju veel eriti hästi!

Kuu lõppes meil „Kehalise kasvatuse" projekti plakatiga. Meenutasime tehtut ja leppisime kokku uue projekti teema, milleks on „Matemaatika".

Arvuderohket oktoobrit oodates,

Hiire rühma õpetajad ja lapsed