Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgid ja  põhimõtted  

 

 Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgid 

Õppe- ja kasvatustegevuse üldeesmärk riikliku õppekava alusel on lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteasutuse koostöös.

Lähtuvalt üldeesmärgist on lasteaed püstitanud õppekava eesmärgid järgmiselt:

  • laps on õppeprotsessis aktiivne, loov ja ettevõtlik;
  • lapsel on kujunenud  läbi projektõppe rakendamise positiivne maailmapilt;
  • laps on teadlik muutustest ümbritsevas keskkonnas ja ta tunneb end looduses hästi;
  • laps teab viisaka käitumise üldtunnustatuid reegleid ja oskab vastavalt olukorrale käituda;
  • laps on kehaliselt aktiivne ja on teadlik tervise hoidmise tähtsusest;
  • lapsel on oma eripärast lähtuvalt kujunenud mängu-, õpi-, sotsiaalsed- ja enesekohased oskused ning esmased tööharjumused.

Sisehindamise aruande (2015-2017) tulemustest ja kehtiva arengukava (2018-2021) suundadest lähtuvalt on lasteaias õppe-kasvatustöö  prioriteedid järgmised:

  • uueneva õpikäsituse rakendamise tulemusena on laps õppeprotsessis aktiivne osaleja, õppimine on mitmekesine ja elulähedane;
  • loodushariduse kaudu lasteaia eripära atraktiivseks muutmine;
  • „Kiusamisest vaba lasteaed" projekti rakendamine laste sotsiaalsete oskuste arendamisel;
  •  projektõppe kui võimalusterohke õppemeetodi rakendamine õppe- ja kasvatustöös;
  • muukeelsetele lastele toetuseks eraldi eesti keele õppe võimaldamine tugirühmas;
  • tervisemeeskonna eestvedamisel tervislike eluviiside järgimine.

Lasteaia eesmärke ja prioriteete aitavad ellu viia järgmised tegevused:

  • mängu ja tegutsemise kaudu õppimine ja lapse arendamine;
  • projektõppe rakendamisel laste ideede ja huvidega arvestamine;
  • kaasaegse tehnoloogia lõimimine õppetöösse;
  • karude koosolekute läbiviimine igal nädalal;
  • Harku Raamatukogust raamatute laenutamine hoidmaks huvi raamatute vastu;
  • õueala taimekastide eest hoolitsemine  (laps ja õpetaja koos);
  • liikumisõpetaja eestvedamisel  loodusmatkadel osalemine (sügisel ja kevadel ka  jalgratastel) Harku metsas;
  • lapse isetegemise oskuste arendamine (laste valikute päev, nn liikuva köögi kasutamine rühmas toidutegemisel);
  • laste loovtegevustes võimalikult palju looduslike materjalide kasutamine;
  •  õpetajate poolt erinevatel koolitustel osalemine (loodusteemad, „Kiusamisest vaba lasteaed", projektõpe, HEV lapsed, digioskuste arendamine);
  •  tutvumaks meie kodukoha loodusliku keskkonnaga kord nädalas kõikidele rühmadele õppekäikude korraldamine (nn väravast välja);
  •  õueala täiustamine   erinevate põõsa- ja puuliikidega.
  •  koostöös lastevanematega erinevate näituste ja  väljapanekute korraldamine;

 

Õppe- ja kasvatustegevuse läbiviimise põhimõtted on:

  • lapse ideede ja huvidega arvestamine;
  • lapse individuaalsuse ja tema arengupotentsiaali arvestamine;
  • luua võimalusi õppetegevusi läbi viia paaris või väiksemates gruppides;
  • lapse tervise hoidmine ja edendamine ning liikumisvajaduse rahuldamine;
  • lapse loovuse toetamine;
  • mängu ja tegutsemise kaudu õppimine;
  • sõprussuhete väärtustamine;
  • lapse arengut ja sotsialiseerimist soodustava keskkonna loomine;
  • lapsele turvatunde, eduelamuse tagamine;
  •  projektõppe rakendamine, erinevate valdkondade omavaheline lõimumine õppe- ja kasvatustöös;
  •  erinevatest õppemeetoditest ( n avastusõpe, draamaõpe, keskkonnaalaneõpe, väärtuskasvatus, terviseõpetus) elementide kasutuselevõtmine õppe- ja kasvatustöös;
  •  kodu ja lasteasutuse koostöö;
  •  erinevate koostööpartnerite kaasammine;
  •  eesti kultuuritraditsioonide väärtustamine ning teiste kultuuride eripäraga arvestamine.